Jak zvládnout velikonoční hodování zdravě a bez zakolísání váhy?

Svátky jara jsou spojené s hromadou dobrého jídla, pití a sladkostí. Pečená mladá kachna, smažené řízky a k nim nesmí chybět bramborový salát. Sladké limonády s vaječným likérem jdou na dračku a žloutkový věneček s likérovou špičkou jako dezert. Přinášíme tipy, jak se Velikonocemi protančit chutně a přitom co se týká kalorií, o poznání lehčeji.


Ráno vaječná omeleta a na oběd kuřecí roláda s jarní nádivkou
Svátky nabádají k volnému stravování, prostě si sem tam něco ďobnete a pak večer zjistíte, že jste to s tím ochutnáváním zase přehnali. Dopřejte si vydatnou snídani, vyvážený oběd a lehkou večeři. Ráno se nastartujte třeba vaječnou omeletou se šunkou, v pravé poledne místo smaženého jídla servírujte kuřecí roládu s kopřivovou nádivkou s rýží (pokud držíte dietu, zvolte konjakovou alternativu) a večer filátko ze pstruha se zeleninou nebo tuňákový salát s avokádem a cherry rajčátky. Na svačinu si připravte špenátové smoothie nebo se zasyťte květákovým krémem.

Zdravé chlebíčky a chuť jedna báseň
Chlebíčky z bílé veky, bramborová pomazánka, vysočina, šunkový salám a vařené vejce. Tato klasika je v mnoha domácností k vidění pořád. Přitom to jde mnohem zdravěji. S celozrnnou bagetou, tempehem nebo rybí pomazánkou (nejlépe tou domácí) a na ozdobu avokádo, uzený losos a zelenina.

Klasické věnečky nahraďte italskou specialitou
Honí vás mlsná a stále vás nenapadá, jaký svěží dezert by byl tím pravým? Dejte sbohem tradičním jidášům, mazanci a sladké roládě s máslovým krémem. Italská panna cotta vás nadchne, místo smetany ji připravte z řeckého jogurtu, oslaďte zdravě medem či stévií a bohatě ji zasypejte malinami, borůvkami nebo jahodami.

Přemýšlíte, jak se vyhnete velikonoční čokoládové nadílce, kterou přinesou vaše děti? Pro případ akutní chuti se vybavte vysoce procentní čokoládou, nebo nepraženými kakaovými boby.

Tip: Nemůžete odolat dobrotám na sváteční tabuli? Pak je mlsejte v omezeném množství a nejpozději do poledne.
Domácí ledový čaj místo limonády
Kolové limonády, pivo a sladké ochucené minerálky během svátků tečou proudem, vy ale nejděte s davem a prozíravě zkrouhněte příjem kalorií tím, že se rozhodnete pro neslazenou vodu nebo si připravte domácí verzi ledového čaje bez cukru se snítkou meduňky a plátkem citrónu. Vaječný, nebo karamelový likér či panák domácí pálenky nahraďte bílým vínem, případně jej smíchejte s perlivou vodou.

Prožijte svátky aktivně
Návštěvy, pohádky v televizi a dobroty nás tak trochu směrují k tomu, abychom celé Velikonoce proseděli na gauči. Po obědě vytáhněte rodinu na procházku, ke známým se vydejte v rámci města pěšky a některý den si vyhraďte na společný výlet. Vděčné vám mimo jiné bude právě zažívání, které díky přemíře jídla a nedostatku pohybu dostává zabrat. Výsledkem často bývá nepříjemné nadýmání.

 

Lenka Zelnitiusová
Autorka článku