Proč je důležité usilovat o zdravou hmotnost?

Tou nejsilnější motivací je sáhnout si na vysněnou hmotnost a nasoukat se do titěrných džín, nebo šatů, které jsme nosily kdysi dávno. S ideální váhou však přichází mnohem zásadnější benefity, a tedy ty, jež mají přímou souvislost s našim zdravotním stavem. Několik kilo navíc vás může nasměrovat ke vzniku civilizačních chorob a zdravotních komplikací. Obezita může zkrátit život až o deset let.

Už nějaký ten pátek pozorujete, že úspěšně přibíráte každý rok alespoň o 3 až 7 kilogramů? Stačí jen spočítat, o kolik navíc budete vážit za pět let. Pokud vaše váha konstantně narůstá, rozhodně tomu nechtějte jenom přihlížet.

Získáte sebevědomí a lepší pocit ze svého já

Samozřejmě, že rádi byste se měli mít bez ohledu na číslo, které vám ukazuje vaše digitální váha. Nicméně s výraznou nadváhou či obezitou jdou často ruku v ruce větší či menší komplexy. Nákupy oblečení si užijete mnohem víc. Na co sáhnete, to vám bude. Navíc si do sytostí užijete nošení sukní i šatů bez nepříjemného a bolestivého tření stehen.

Získáte náskok před bolestmi zad a kloubů

Ochablé břišní svalstvo nepředstavuje ideální oporu pro bederní aparát a tak často dochází k přetížení. Kila navíc jsou zátěží nejenom pro klouby, ale také pro páteř. Zvýšená koncentrace kyseliny močové vede k ukládání drobných krystalků nejenom do kloubů, ale i do měkkých tkání a následkem je všudypřítomná bolest a také otok.

Budete plodnější

Nadbytečný tuk vede k poruchám reprodukčního systému a zvýšené tvorby estrogenu. Ženy se proto potýkají s poruchami menstruačního cyklu a chybějící ovulací. V případě těhotenství je obézním matkám často diagnostikována těhotenská cukrovka.

Užijete si sex

Také v posteli nadváha svazuje a brzdí nejenom výsledný prožitek, ale také milostný apetit. Nemluvě o tom, že pocit přitažlivosti se stoupající váhou se blíží k bodu mrazu.

Tím ale výčet benefitů rozhodně nekončí. Jaké jsou ty další

  • Snížíte krevní cukr, cholesterol a umravníte krevní tlak
  • Nebudou vás trápit nevzhledné křečové žíly
  • Vaše srdce bude tlouci bez nadbytečné zátěže a cévy se nebudou zanášet tukem. Snížíte tím riziko infarktu.
  • Vaše pleť bude působit vitálněji a mladším dojmem, už žádná přebytečná mastnota, rozšířené póry a nezdravá barva.

Díky těmto tipům konečně zhubnete!

  • Pijte neperlivé a neslazené tekutiny.
  • Zredukujte poměr nezdravých sacharidů. Vařte zdravé jídla s kvalitními bílkovinami a lehkou přílohu. Skvělé jsou nízkosacharidové těstovinové alternativy.
  • Hlavní chod kombinujte s hromadou zeleniny.
  • Ovoce si dopřejte ráno a spíše v dopoledních hodinách.
  • Stravujte se pravidelně, nezapomínejte na svačiny mezi jídly.
  • Dostatečně spěte, ať nemusíte chybějící energii nahrazovat kalorickými dobrotami nebo nezdravými energy drinky.

 

Lenka Zelnitiusová
Autorka článku

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení