Jak se správně vážit?

Usilujete o vámi vysněnou hmotnost, ale váze se vyhýbáte jako čert kříži, nebo naopak se vážíte až příliš často a po té se trápíte tím, že displej pořád neukazuje nižší hodnoty? Stejně jako redukce hmotnosti, tak i její vážení má své pravidla. Poradíme vám, jak se při hubnutí správně (z)vážit!


Nestoupejte na váhu každý den
Každé ráno se pravidelně hrnete na váhu? Úplně postačí, když se naučíte vážit jednou do měsíce či každých čtrnáct dní. Jedině s odstupem času zjistíte, jak si na tom vaše kilogramy stojí. Vždy mějte na paměti, že 1 až 2 kilogramy jsou plus mínus pohyblivé a záleží na spoustě proměnných faktorů. Výslednou váhu ovlivňuje stav tekutin, vyprazdňování, menstruační cyklus v závislosti na zadržování vody v organismu a především příjem potravy. Nespočet věčných dietářů se každodenním vážením dostalo akorát tak do deprese a vzniklé pocity frustrace po té zahnali kalorickým jídlem. Akorát přijdete o motivaci, proto se denního vážení zdržte.


Ráno nebo večer?
Nejideálnější je postavit se na váhu v ranních hodinách, na lačno a pouze ve spodním prádle. Získané nacionále si zapište, ať máte srovnání, zda úbytek odpovídá vaší snaze. S rychlostí hubnutí to nepřehánějte, nehladovte a usilujte o to, aby váha klesala racionálně. Mnoho z nás dělá tu chybu, že si přeje zhubnout, co možná nejrychleji. Pro váš pocit je to dost možná motivace, avšak pro organismus je to zbytečná a stresující zátěž. Nemluvě o tom, že si zaděláváte na vznik strií. Pokožka tak nestíhá adekvátně reagovat, kvůli rychlé ztrátě kil se vazivová vlákna zpřetrhají a nenáviděné strie jsou na světě. Z počátku mají růžovou až fialovou barvu, po té blednou, avšak na kůži zůstávají i nadále - bohužel už napořád.


Mějte správný postoj i podklad
Na váze je zásadní stát rovně a tak, aby došlo k ideálnímu rozložení hmotnosti na obě končetiny. Jakmile nakouknete na displej snažte se nepředklánět. Zbytečně si tak vysloužíte vyšší cifry.
Osobní váhu položte tam, kde je stabilní a rovná podlaha. Rozhodně ne na měkoučký koberec s vyšším vlasem.


Když váha stojí?
I přesto, že pilně dodržujete jídelníček a pravidelně sportujete, tak se vás kila pořád drží? Pokud se do této situace dostanete, snažte se zachovat klid. Z počátku diety jdou kila dolů tak nějak úplně samy, hmotností zásek často přijde na řadu v druhé polovině. Kromě vážení se naučte také pravidelně měřit a získané hodnoty si pečlivě zapisujte. Vaše postava se bude měnit a i když kila nepůjdou dolů, tak centimetry určitě. Zaměřte se na oblast paží, ňader, pasu, boků, stehen a také lýtek.
Po každém vážení spolu s přeměřením se vyfoťte před zrcadlem pouze ve spodním prádle. Jakmile na vás zaútočí myšlenky s dietou seknout, stačí se podívat na všeříkající výsledky. Čím blíže budete k vaší vysněné váze tím více budete v šoku, jak moc se nejenom vaše postava, ale také obličej změnily. Vlasy budou o poznání lesklejší, pleť zdravější a všichni vám budou hádat o několik let méně.

Lenka Zelnitiusová
Autorka článku