3 tipy na sladké nízkosacharidové snídaně

Toužíte po odlehčení jídelníčku a nechcete hladovět? Pokud patříte k těm, kteří milují sladké snídaně a ráno přijímáte hlavně sacharidy, máme pro vás tip, jak je snadno nahradit, pochutnat si, a přesto se cítit sytý. Oblíbené rýžové kaše nebo smoothies s konjakovou přílohou jsou ideální pro nízkosacharidovou snídani a navíc vám zajistí dostatek energie.

3 tipy B

Nízkosacharidová snídaně vám pomůže skvěle nastartovat metabolismus.

Pro udržení stabilní energetické hladiny a pro správný chod metabolismu je důležité začít den snídaní. To už dnes ví skoro každý. Snídejte do 30 minut od probuzení, a to i pokud žádnou dietu nedržíte. Tím totiž nastartujete metabolismus a snadněji si udržíte svou stávající váhu. Právě konjakové přílohy jsou díky svému složení ideální součástí nízkosacharidového jídelníčku. Obsahují spoustu vlákniny a minimum kalorií a sacharidů.

Proč je protein (nejen) při nízkosacharidové snídani důležitý?


Protein je nezbytnou součástí jídelníčku, pohání totiž vaše buňky. Společně s ním získáte energii, kterou potřebujete, abyste zůstali aktivní po celý den. Bohužel, v dnešní době má řada lidí problém s dostatečným příjmem proteinů. Místo toho jíme nadmíru sacharidů, po kterých přibíráme. Dostatek bílkovin v jídelníčku (nejen při nízkosacharidové snídani) má ale obrovský vliv na hubnutí a udržení si štíhlé postavy. Bílkoviny totiž naše tělo tráví pomaleji, díky tomu se mnohem déle cítíte sytí.


Potraviny s nízkým obsahem sacharidů


Pokud se snažíte omezit příjem sacharidů ve stravě, měli bystě vědět, které potraviny jich mají nejméně. Ale nemusíte se bát, i tak si můžete připravovat spoustu zdravých a chutných jídel! Víte, které potraviny mají kromě nízkého obsahu sacharidů i vysoký obsah bílkovin?

  • Avokádo
  • Tvaroh
  • Vejce
  • Arašídové máslo a další ořechová másla
  • Tofu
  • Mleté kuře, krůtí a hovězí maso
  • Uzený losos nebo pstruh
  • Řecký jogurt
  • Sýry ricotta a mozzarella
  • Ořechy a semena
  • Proteinové tyčinky
  • Proteinové koktejly

Snídaňové tipy

Pokud hledáte tipy na sladkou nízkosacharidovou snídani, která se snadno připravuje a ještě skvěle chutná, vyzkoušejte konjakové přílohy, které vám ušetří čas v kuchyni. Oblíbenou kaši či smoothie připravíte za pár minut a díky obsažené vláknině glukomannan budete sytí celé dopoledne. 

 

3 tipy D

Kaše s jablky a skořicí

Ingredience:

1 balíček Slim Pasta rýže v nálevu, 100 až 150 ml mléka, krupice, stévie, skořice, menší jablko.

Postup:

Rýži vyjměte z obalu a propláchněte pod tekoucí vodou. Do kastrůlku vlijte mléko a na mírném ohni jej ohřívejte, dokud se nezačne lehce vařit. Přidejte rýži, dvě špetky krupice a pečlivě promíchejte. Vařte do té doby, než bude mít kaše požadovanou konzistenci. Přidejte na kostky nakrájené jablko, dochuťte stévií, promíchejte a servírujte ji posypanou skořicí.

 

 

3 tipy C

Kaše s jahodami a chia semínky

Ingredience:

1 balíček Slim Pasta rýže v nálevu, 100 až 150 ml mléka, jahody (množství dle chuti), čekankový sirup nebo erythritol na oslazení, hrst chia semínek.

Postup:

Rýži vyjměte z obalu a propláchněte pod tekoucí vodou. Do kastrůlku vlijte mléko a na mírném ohni jej ohřívejte, dokud se nezačne vařit. Následně přidejte rýži, vše pečlivě promíchejte a vařte do té doby, než rýže nasákne mlékem a kaše bude mít požadovanou konzistenci. Sundejte kastrůlek z plotny a přimíchejte nadrobno nakrájené jahody. Oslaďte lžičkou čekankového sirupu nebo erythritolem. Na závěr posypte                                                                                                                                                                         chia semínky a ozdobte větším kouskem jahody.

 

3tipy ABorůvkové smoothie

Ingredience:

1 balíček Slim Pasta nudle v nálevu, 200 ml polotučného mléka, 300 ml obyčejné vody, 250 g čerstvých či mražených borůvek, 150 g naturálního tofu, hrst chia semínek.

Postup:

Pokud máte mražené borůvky, nechte je rozmrznout. Poté je vložte spolu s tofu, mlékem a vodou do dózy na smoothie a rozmixujte. Přidejte Slim Pasta nudle v nálevu propláchnuté pod tekoucí vodou a opět rozmixujte do hladka. Přidejte chia semínka, nechte pár minut nabobtnat a můžete servírovat.

 

Konjak a detox

Nezapomeňte, že konjakové přílohy jsou také skvělou potravinou pro očistu organismu. Obsažená vláknina glukomannan detoxikuje trávicí trakt a zároveň “krmí” přátelské bakterie ve střevech, čímž podporuje střevní mikroflóru. Zkuste 2x do roka podstoupit konjakový detox a zařadit tak konjakové těstoviny a rýži do jídelníčku ve větší míře.