Jak vybrat vhodný dresink?

Dresinky a zálivky máme nejčastěji spojené s létem, tedy s grilováním a přípravou salátů. Pokud jste ale jejich pravidelnými konzumenty i během celého roku, máme pro vás tipy, jak vybírat takové, které zdánlivě zdravé jídlo nepřemění v kalorickou bombu.

Mezi typické zrádce zeleninových salátů patří zálivky s octem a spoustou cukru. O moc lépe na tom nejsou ani hojně servírované krémové a sýrové dresinky. Podle výživové poradkyně Moniky Čermákové mohou podobné zálivky přidat jedné porci salátu i 500 kalorií navíc. Typickým příkladem je oblíbený Caesar salát. Smažené krutony, slanina a přidaný dresink ho rázem promění v energeticky vydatný pokrm.

Největší problém je dávkování

Největším problémem klasických dresinků ale není vysoký obsah tuků. Používané tuky při přípravě domácích dresinků bývají naopak zdravé. Například běžná majonéza většinou obsahuje jako jednu z hlavních složek řepkový olej. A to je naprosto v pořádku. Je ale třeba dávat si pozor na jejich dávkování, které mnohdy několikanásobně překročí ideální porci (10–15 g), což má za následek nežádoucí přísun energie. Proto je potřeba vybírat takové produkty, kterých si bez výčitek můžete dopřát dvojitou porci.

Řešením tedy mohou být doma vyrobené dresinky z pár kapek extra panenského olivového, avokádového, dýňového nebo lněného oleje se spoustou bylinek, nebo již hotové nízkokalorické dresinky s minimem cukru a tuku v několika příchutích.

Objevte nízkokalorické dresinky Slim Pasta

Pokud se nechcete omezovat, porozhlédněte se po vhodné alternativě klasických zálivek a dresinků. Nízkokalorické dresinky Slim Pasta jsou skvělé pro zdravější dochucení vašeho jídla, ale i výbornou variantou pro ty, kdo se potýkají s celiakií, intolerancí laktózy nebo pro vegany. „Nízkokalorické dresinky Slim Pasta neobsahují cukry, tuky, lepek ani laktózu, a proto jsou vhodné pro nízkokalorickou a nízkosacharidovou dietu,“ potvrzuje výživová poradkyně, Monika Čermáková.

V nabídce naleznete několik příchutí, se kterými si můžete vyladit nepřeberné množství jídel. Jsou vhodné do sendvičů, salátů nebo na výrobu pomazánek. Oblíbená Vajonéza je odlehčenou alternativou ke klasické majonéze, příchuť Rajče a bazalka má osvěžující chuť a hodí se třeba jako dip k zelenině či proteinovým chipsům. Naprostou novinkou jsou příchutě Kečup, Barbecue, Sweet Chilli a Sweet Curry jejichž chuť si naprosto zamilujete. Díky minimálnímu množství kalorií i sacharidů a úplné absenci tuku je můžete bez výčitek zařadit do každodenního jídelníčku.