Jak jíst šťastně

K jídlu patří emoce. Někdo je labužník, který si vychutnává každé sousto, jiný do sebe v poklusu hází cokoli, aniž by vlastně věděl, co jí a pro někoho je jídlo noční můrou, protože se bojí každého gramu navíc. Jedno je ale jasné, pokud nebudete mít k jídlu zdravý vztah, nebude zdravé ani vaše tělo, ani vaše duše. Mějte z jídla radost! Pokud to pro vás znamená, dát si po večeři čokoládovou tyčinku, budiž. Jak jíst a tím i žít šťastně? O tom je dnešní článek.

shutterstock_1215411973 (1)

Řecký lékař Hippokrates již 400 let před naším letopočtem napsal „Nechť je tvé jídlo lékem tvým.“ Tato rada je dnes stejně důležitá jako před více než dvěma tisíci lety. A protože víme, že tělo a mysl jsou úzce propojené, platí to stejně tak pro duševní i pro to fyzické zdraví. Mnoho z nás v určitém okamžiku začne přehodnocovat své dosavadní stravovací návyky a snaží se jíst zdravěji. Někdy ale právě s tím přichází ztráta potěšení z jídla. Jak byste měli jíst, aby vás to učinilo šťastnými?

Zkuste něco jiného

Procházíte v hypermarketu kolem potravin, které neznáte, nevíte odkud jsou ani jak chutnají. Přestaňte se bát! Ponořte se do neznáma a vyzkoušejte něco nového. Prostě objevujte. Najděte si třeba své nové oblíbené ovoce, sýr nebo koření a rozšiřte si obzory. Pamatujete si na nějaké jídlo z dětství, které jste zrovna nemilovali? Zkuste ho teď – chutě se během dospívání mění a vy můžete být velmi mile překvapeni. Nebo vyzkoušejte nový recept složený z bláznivých kombinací různých ingrediencí, který se vymyká vašemu běžnému stravování. Zkuste třeba oblíbené Slim Pasta penne s avokádem a ricottou.

Vybírejte si “jídla pro dobrý pocit“

Všichni milujeme zmrzlinu a snědli bychom jí na posezení klidně půl litru. Ale budeme se potom cítit dobře? Pokud máte nutkání k výčitkám a nepříjemným pocitům, že jste zase snědli kalorickou bombu, zkuste se překonat. Jezte potraviny, díky nimž se budete cítit dobře dlouhodobě a nejen na chvilku. To ale neznamená být pouze o salátu. Zdravější jídla plná barev, chutí a vůní, ze kterých budete mít dobrý pocit, naplní váš žaludek i duši štěstím. A potom si občasné zhřešení ani nebudete vyčítat.

pexels-maria-orlova-4940719 (1)

Nevíte, po jakém jídle se budete cítíte dobře? Nechte to na přírodě.

Dopřávejte si zdravé potraviny plné vitamínů, které se postarají o to, abyste se cítili skvěle. Třeba vitamín D, který posiluje imunitu a podporuje i dobrou náladu, najdete třeba v houbách nebo vejcích. Případně vyzkoušejte tmavou listovou zeleninu, jako je kapusta, abyste získali vitamín B, který vám dodá energii. Hledáte něco sladkého? Podle mnoha studií vám v tom může pomoci hořká čokoláda, která umí nejen zahnat chuť na sladké, ale může pomoci zmírnit emoční stres. A až si budete v klidu zmiňovanou čokoládu vychutnávat, mrkněte se na internetu na informace o potravinách a jejich obsahu vitamínů.

Vyberte si ty, které vám nejvíce chutnají a jezte je častěji. Už jen vědomí toho, že si dopřáváte potraviny plné prospěšných látek a vitamínů, vám udělá dobře.

Zde ještě devět tipů, které vám na cestě za šťastným stravováním pomohou:

  • Jezte častěji malá jídla a občerstvení po celý den, abyste udrželi přiměřenou a stabilní hladinu cukru v krvi.
  • Jezte na živiny bohatá jídla, jako je ovoce, zelenina, luštěniny a ořechy.
  • Vyvarujte se průmyslovým potravinám, kvůli vysoké glykemické zátěži a jejich přispívání k zánětům v těle.
  • Podporujte zdravou funkci střev konzumací potravin obsahujících prebiotika (jako je chřest, pampeliška, banány a česnek) a doplňujte užíváním probiotických doplňků.
  • Jezte více potravin jako jsou ryby, vlašské ořechy, lněné semínko a listová zelenina, které obsahují zdravé omega-3 mastné kyseliny.
  • Snižte spotřebu omega-6 mastných kyselin, které se nacházejí v kukuřičných, sójových, slunečnicových a řepkových olejích.
  • Jezte biopotraviny, kdykoli je to možné, abyste snížili toxiny a vyvarovali jste se oxidačnímu stresu.
  • Zařaďte do jídelníčku Slim Pastu – konjakové těstoviny v BIO kvalitě, které neobsahují sacharidy ani tuky a mají velmi nízkou kalorickou hodnotu.
  • Pokud máte podezření, že máte alergii na potraviny, nechte se otestovat.

Dobrou a hlavně šťastnou chuť! :)

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení