Potraviny a nápoje, které vám ulehčí regeneraci svalů

Pokud se pravidelně věnujete cvičení či jiným fyzickým aktivitám, pravděpodobně vás občas trápí bolest svalů. Kromě nutného odpočinku pro vás máme tipy na nápoje a potraviny, díky kterým urychlíte regeneraci či zmírníte bolest svalů.

úvodní foto_1

Tučné ryby

Tučné ryby, jako sardinky, losos a pstruh, jsou vynikajícím zdrojem živin potřebných pro obnovu svalů. Jsou také bohatým zdrojem proteinů a  omega-3 mastných kyselin, které pomáhají v boji proti zánětům a podporují růst svalů.

Šťáva z granátového jablka či červené řepy

Granátové jablko je považováno za symbol vitality, krásy a mládí. Šťavnatá, aromatická dužina je bohatá na fytochemikálie a polyfenoly, které jsou pro lidský organismus velkým pomocníkem v boji proti různým chorobám a podporují také regeneraci svalů. Podobné účinky má i šťáva z červené řepy.

Vajíčka

Vejce jsou velmi oblíbenou potravinou zejména mezi sportovci. Mají vysoký obsah bílkovin a jejich konzumace po tréninku pomáhá stimulovat regeneraci svalů. Často se debatuje o tom, zda je vhodné jíst celá vejce nebo jen vaječné bílky. Malá studie z roku 2017 ukázala, že konzumace celých vajec po tréninku vedla k většímu nárůstu svalové hmoty.

Mléko a mléčné výrobky

Mléko a mléčné výrobky, jako jsou jogurt a tvaroh, jsou vhodnými potréninkovými potravinami. Důvod je jasný. Díky vysokému obsahu bílkovin jsou tělu dodány živiny nezbytné pro správnou regeneraci svalů a zároveň vznikají ideální podmínky pro růst svalové hmoty. Potréninková porce by měla obsahovat alespoň 15 gramů bílkovin.

Třešňová šťáva

Pití třešňové šťávy je prospěšné jak pro trénované sportovce, tak pro začínající návštěvníky posiloven. Třešňová šťáva či extrakt z ní zmírňují potréninkovou bolest svalů a usnadňují následnou regeneraci.

Meloun

Meloun je skvělým zdrojem pro hydrataci organismu, navíc zasytí a je plný živin. Je také bohatý na citrulín, což je aminokyselina, která se mimo jiné používá ke zvýšení výkonu u sportovců a jako kardiovaskulární doplněk výživy. Studie z roku 2013 ukázala, že pití melounové šťávy snižuje bolest svalů po cvičení.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení