7 jídel a nápojů, které vám pomohou, když jste dehydrovaní

Pocit žízně zažil někdy asi každý. Jde o první signál dehydratace, kdy tělo hlásí nedostatek tekutin. Následkem toho může docházet k bolestem hlavy, únavě či svalovým křečím. Pocit žízně se navíc postupně snižuje s věkem, a tak je nutné zejména u starších lidí neustále myslet na dostatečný příjem tekutin. A nemusí se jednat pouze o čistou vodu. Které nápoje a jídla vám v tom mohou pomoci?

shutterstock_14044333

Zázračná kokosová voda

Kokosová voda je osvěžujícím nápojem, který vám dodá víc než jen potřebnou vodu. Díky svému složení je bohatým zdrojem draslíku a minerálních látek a napomáhá k detoxikaci organismu. Kromě toho si ji zamilujete pro její nízký obsah tuku a sacharidů, schopnost snižovat krevní tlak či předcházet ledvinovým kamenům. Pokud jste v dietě, je rozhodně ideální volbou pro zpestření pitného režimu.

Lahodné vývary

Ano, i ty se počítají do vašeho pitného režimu. Vývary z kostí jsou navíc také zdrojem kolagenu, který je důležitý pro zdravé klouby, a přidaná zelenina je zdrojem dalších potřebných živin a vitamínů. Pokud máte problém s dodržováním denního pitného režimu, čiré polévky vám v tom snadno pomohou.

Tip: pokud do polévky přidáte nízkokalorické konjakové nudle Slim Pasta, kromě zvýšení příjmu tekutin se díky obsažené vláknině glukomannan také dostatečně zasytíte a váš kalorický příjem bude minimální.

Meloun

Ovoce a zelenina jsou obecně skvělou volbou pro udržení hydratace. Meloun obsahuje zhruba 92 % vody, kromě toho také vitamíny A, C, B6 či draslík. Jeho výhodou je také fakt, že vás zasytí a obsahuje málo kalorií (cca 150 kcal na 500 g melounu).

Tip: konzumace studeného melounu napomáhá, zejména při dehydrataci způsobené teplem, k rychlému ochlazení organismu.

Gazpacho

Oblíbená, původem španělská, polévka se podává hlavně v letních měsících. Nevaří se a konzumuje se studená. Jejím základem je syrová zelenina, zejména rajčata a okurky. Rajčata obsahují až 94 % vody a jsou tak osvěžující potravinou pro horké letní dny, která vás navíc i hydratuje.

Smoothies

Základem smoothies bývá většinou mléko, džus či neslazený ledový čaj v kombinaci s rozmixovanou zeleninou či ovocem. Oblíbený nápoj se tak díky přidaným ingrediencím, jako jsou vločky, jogurt nebo nízkokalorické konjakové přílohy, rázem stanou u i vydatnou svačinkou plnou vitamínů, která vás hydratuje a zasytí zároveň.

Tip: inspirujte se recepty na lahodná smoothies s kojakovými přílohami, díky kterým se snadno zasytíte a kalorie udržíte na uzdě.

Mléko

I mléko obsahuje zhruba 86 % vody. Kromě toho dodá tělu také potřebné bílkoviny, sacharidy, tuk, ale také třeba vápník, draslík a hořčík. Mléko je dobrá volba, jak hydratovat organismus, pokud cítíte nevolnost či nechuť k jídlu. Při přehřátí organismu je ideální pít ho studené.

Tzatziki

Věděli jste, že tento oblíbený řecký dip je také příjemnou a chutnou volbou pro hydrataci organismu? Jeho základem jsou jogurt a okurka, což jsou potraviny bohaté na vodu. Tzatziky dip bývá častou přílohou k masu, ale konzumovat se dá i samostatně, třeba jen s nakrájenou zeleninou.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení